lördag 1 december 2007

Vintervackert i trädgården

book inspiration

Härom dagen book inspirationdamp den här boken ner i brevlådan eftersom jag för en gångs skull varit veckovill och glömt avbeställa bokklubbens månadsbok *host host*. Men det är en fin och inspirerande bok så jag bestämde mig för att ändå behålla den. Jag har länge tänkt köpa en liten liten en att ställa utanför dörren, men så såg jag de här mossträden och bestämde mig för att göra ett sådant. Jag tog hunden och en plastpåse med mig och traskade ut i skogen och plockade mossa. Väl hemma fick hunden leta godis i trädgården medan jag formade hönsnät till en stomme och sedan surrade fast mossan med en tunn smycketråd (ståltråd). Jag får erkänna att jag inte var särskilt noggrann för ärligt talat vet jag inte hur länge den står kvar här ute, det är rätt oskyddat utanför dörren och alla mossdekorationer jag haft hittills har blivit ivägsprätta av någon (fåglar? rådjuren?). Dessutom var det kallt och ruggigt (så nu sitter jag och nyser och snörvlar). Men ja, jag tycker det blev rätt trevligt ändå. Jag passade även på att göra en krans av björkris, lite blåbärsris, ljung och en grankvist jag hittat i skogen. Jag tänkte sätta dit någon julig dekoration också, men har ännu inte hittat julsakerna. (Jag ska ta bättre foton en dag när det är någon ljusare ute, om nu en sådan dag kommer.)

1 dec (wip)

1 dec (wip)

1 kommentar:

Cessan sa...

Vilken fin krans! Jag fick lust att göra en också, vi får se vad och när det blir...