lördag 22 december 2007

Alternativa lovikkavantar

I dag läste jag om orten Lovikka i tidningen och om hur mörkt det är där just nu (då det ligger så långt norrut). Föga förvånande satt en av de intervjuade och stickade, ja, vad tror ni? Lovikkavantar, förstås! wip Själv har jag aldrig stickat lovikka vantar. Eller några vantar över huvud taget. Så det är väl på tiden, tänkte jag. Ett mönster hittade jag här. Och det blir både tradition och förnyelse i det här projektet, för vad är lovikkavantar om inte tradition? Och vad vore jag om jag inte ändrade i mönstret ;-) Vantarna är till farmor och hon har tidigare fått halsduk och mössa i det röda garnet med vita prickar. Som ni ser är vantarna dessutom bara halvfärdiga på bilden (och i verkligheten!). Så jag vet väl vad jag ska göra i helgen ... ;-)

4 kommentarer:

Fillan sa...

Jag stickade lovikkastrumpor i slöjden, men jag stickade så hårt att det inte blev några strumpor och gick dubbelt så mycket garn...

Anonym sa...

Kan man inte sticka själv kan man beställa på www.hemskapat.se, snygga och superbilliga! I Funäsdalen kostade dom 850, jag beställde för ca 500 på www.hemskapat.se

Hemskapat sa...

Ja det stämmer som anonym ovan nämner, säljer även mössor och annat smått och gott! Kom och besök oss på www.hemskapat.se

Anonym sa...

Jag har också handlat på Hemskapat, superkvalite! Ser fram emot att använda min snygga mössa i höst!//Annika