tisdag 4 december 2007

Min vinter

När jag var liten tyckte jag mycket om att åka skridskor. Nu har jag inte åkt skridskor sen gymnasiet, och det är snart 10 år sedan. Men mina vita skridskor står kvar på hyllan i mamma och pappas källare. Och ibland när jag åker förbi en skridskobana på vintern blir jag sugen på att snöra på mig skridskorna och åka lite. Jag kanske inte kan åka längre, men jag blir sugen på att prova.

Därför blir mitt bidrag till vintertemat någon som åker skridskor. Nämligen en pingvin. Och även om jag inte åkt skridskor på länge känns det vinter, den lilla pingvinen har ju mössa och halsduk också.

Vinter för mig är skridskor, mössa och halsduk.

2 kommentarer:

maria sa...

men, vad söt! var har du hittat mönstret, eller har du hittat på det själv?

Anonym sa...

ja, jättefin! ser ut lite som Pingu... :-)