fredag 14 december 2007

Pulsvärmare

wip

Det där med att följa en vägledning eller beskrivning är inte min starkaste sida. Jag vill gärna ändra lite här och där, det är i princip omöjligt för mig att göra något utan att ändra lite här och var. Men titta, nu försöker jag faktiskt följa en beskrivning! Sambon trodde dock inte riktigt på mig och jag fick väl ge honom lite rätt för jag har varken rätt garn (även om det ser ut så) eller rätt stickor. Men i övrigt stämmer det (hittills). Garnet är Drops silke alpacka, de har extrapris på det såhär innan jul. Mjukt och härligt är det :-) Det ska bli pulsvärmare till en vän som jobbar inom samma bransch som jag och faktiskt skulle ha nytta av dem. Det är en väldigt, väldigt enkel modell, men jag tänkte att det är lika bra att börja enkelt då jag aldrig har stickat sådana tidigare.

Beskrivningen är från Nina Sagulins bok Sticka som jag fått från just den person som ska få pulsvärmarna ;-)

Inga kommentarer: