söndag 9 december 2007

Varmare vinter


För mig är vinter = kyla. Och då behöver man ju en massa saker att mysa in sig i... Eftersom jag alltid blir enormt sugen på att sticka när det är kallt ute, så blir mitt bidrag till vintertemat en varm stickad sak man kan ha på sig:
Handledsvärmare (eller pulsvärmare), som jag upptäckt faktiskt är jättesköna att ha när det är lite småkyligt inomhus, eller varför inte under vantarna när man går ut. Den här är stickad med en enkel fläta mitt på, och sen har jag virkat på kanter med små hål.

4 kommentarer:

maria sa...

den ser varm & gosig ut! jag fick förresten ett sticka-pulsvärmare-med-pärlor-kit härom veckan, ska visa det i min pysselblogg sen :-)

Sharky sa...

Åh, vad fina. Såna skulle jag också vilja ha. Jag måste helt enkelt lära mig att sticka!

/Martina

Anonym sa...

Är de rundstickade eller ihopsydda i efterhand på undersidan?

Lina sa...

de är rundstickade, på strumpstickor. skönast så, då slipper man en skarv mot handleden. plus att jag tycker att det är enklast att sticka flätor i rundstickning!