måndag 10 december 2007

Viss kreativitet är svårare att fånga med text och bild

Just nu handlar ingenting om jul, jag har inte ens fått upp en julstjärna eller något glitter. Just nu handlar allt om fredag kväll.

På fredag är det dags för höstens terminsavslutning och då ska jag glittra för hela julen och lite till, hela jag ska bli en smalare variant av julgranskula och så ska jag svepa runt på scen till härlig musik.

Jag har försökt flera ggr tidigare att beskriva en dans med hjälp av ord.
En gång försökte jag förklara en dans för Josefine medan musiken spelade i bakgrunden;
Höger steg, höft ut, vänster steg, magrull. Drop n kick på höger, snurr till höger, drop n kick till vänster och så vertikal åtta uppåt. Rull bakåt m axlarna och twist bakåt med steg.
Ja, ni hör. Men ser ni det framför er? Inte hjälper det om jag lägger till en bild heller.

Kanske blir det en bild till helgen när ljuset är släckt och nerverna undanstoppade. Men tillsvidare är det hårdträning, hårdträning, lite fniss och ännu mer hårdträning.

Nej, just nu handlar ingenting om jul. Bara dans dans dans.

1 kommentar:

maria sa...

Ja, viss kreativitet är verkligen svårare att fånga med ord och bild. En liten bit hängde jag med och kunde framför mig se dig dansa som du beskrev, men sedan ... nä. Dans är svårbeskrivet :-) Icke desto mindre är det kreativt.