söndag 9 december 2007

Sista minuten - Ett halvt projekt

Sen som vanligt får jag lov att säga. Jag blev bara till hälften färdig med vinterpysslet, för jag har haft så mycket annat att pyssla med. Bland annat årets julkort, symaskinen har gått varm, men nu är allting äntligen färdigt(korten ska bara knäppas också..) :)

När jag såg att temat var vinter funderade jag först på något juligt, för det är vinter för mig även om snön lyser med sin frånvaro. Men sedan slog det mig att jag hade ett garn som ser ut som om det har snöat på det och det hade jag ju tänkt göra ett par sockor av till Alva, så det var bara att sätta igång. En är som sagt färdig, den andra får nog vänta till efter jul för det är en del julklappar som ska pysslas ihop innan. Dock tänker jag göra färdigt den ganska snart, så att den stickade inte blir liggande som den jag gjorde för att ha med på bb men fortfarande inte stickat maken till.

Jättefina saker ni andra har gjort! Roligt att se!

3 kommentarer:

maria sa...

vad gullig den är. jag blir dessutom väldigt sugen på att skaffa sådana där namnlappar. och på att sticka babysockar med för den delen.

Anonym sa...

Coolt med namnlapp. Tänk att en sån liten detalj kan förändra en hel grej. Men det är ju detaljerna som gör´et.

Lina sa...

jättesöt! :)