fredag 30 november 2007

Presentation av Lina C.


Hejhej! Som ni kanske förstår av rubriken så heter jag Lina. Jag är nyligen fyllda 27 år och är bosatt i den vackra staden Växjö. Sista maj, i år, kom det en liten Alva till mig och flyttade in. Så nu är vi tre i familjen!

Jag skulle vilja säga att jag är pysselbesatt med ganska lite tålamod och väldigt lite tid… Pysselbesatt för att jag vill pyssla jämt och prova på allt och dåligt tålamod för att jag har en tendens att ge upp om det inte blir bra/rätt. Lite tid har jag dels för att min dotter kräver mycket uppmärksamhet (precis som det ska vara) och dels för att jag är lite seg av mig och har svårt att komma igång med alla de idéer jag har i huvudet (likaså att skriva den här presentationen). För är det något jag inte lider brist på så är det idéer till pyssel. Jag vill som sagt pyssla med det mesta och gärna prova på allt, kan inte komma på något jag absolut inte vill göra. Däremot skulle jag gärna lära mig att tova, det tycker jag verkar så roligt! Annars pärlar jag mest och syr lite, mer nu när jag vill sy till Alva. Filta med filtnål är också roligt, likaså att göra roliga kort (företrädesvis på datorn). Tidigare skrev jag mycket och fortfarande tycker jag att det är väldigt roligt och har många idéer, men tiden och orken att skriva infinner sig inte riktigt. Jag hoppas att jag kan få ny inspiration i både pysslandet och skrivandet genom det här projektet och kanske lyckas jag även inspirera lite.

Att hitta en bild på mig var inte lätt, kanske mest för att jag oftast är bakom kameran och att Alva är på 99% av våra bilder. Den här bilden får representera livet just nu, vart jag än går så har jag Alva med mig. :)

Inga kommentarer: