tisdag 27 november 2007

Presentation av Lina W


Jag heter Lina W, och jag är en textilnörd. Så till den milda grad att jag även jobbar som textilslöjdslärare, vilket är fantastiskt roligt och inspirerande! Mina kreativa projekt tar numera ofta form i huvudet under lektionstid, medan jag handleder en elev som har en idé eller ställer en fråga som jag spinner loss på, eller när klassrummet är fullt av ungdomar som jobbar koncentrerat med att sy, sticka, trycka, med mera och jag riktigt känner hur mycket arbetsglädje det finns i luften... Och hur mycket det finns kvar att göra och upptäcka, även för mig!
Det är också därför jag vill vara med i det här projektet - för att jag är så nyfiken på vad andra pysslar med, och för att jag hoppas att vi kan dela med oss av den där arbetsglädjen till varandra.

Mina material är huvudsakligen de textila, men ibland gör jag små utflykter till papper och pärlor. Jag är i och med min utbildning hyfsat bred inom det textila, men som alla andra har jag vissa tekniker som jag är mer insnöad på. I mitt fall är det stickning och sömnad, som alltid finns med mig, året runt, dygnet runt. I huvudet, i händerna och i väskan :-)

Inga kommentarer: