fredag 30 november 2007

Julmarknad på Sofiero

Eftersom vi just nu håller på med temat vinter tänkte jag att förra helgens utflykt kunde passa som ett inlägg här. Jag bor i Helsingborg och här ligger den gamla kungens slott Sofiero. Förra helgen var det julmarknad på Sofiero och jag var där. Det var kallt (mycket kallt) och mörk redan kl 15 men som tur var kunde man köpa Italiensk varm choklad med vispgrädde och varma goda brända mandlar. Förutom just olika smakupplevelser fick jag massa inspiration till juldekorationen hemma! Jag tycker om att ta in material från naturen och tycker om mycket mossa, blommor och kottar till jul. Det är också dekoration som håller in i januari om man vill.
Här gjorde jag ett litet collage av de bästa bilderna från Sofiero:

Jag gillade iden med att slå in hyacint lökarna i notpapper så jag direkt gick hem och gjorde samma sak. Det är den bilden längst ner i mitten. Hoppas detta kanske inspirerar dig till att börja julpynta. Kan ni fatta att det redan är först advent på Söndag?! Nu i helgen tänker jag åka till Köpenhamn för att få mer julinspiration, kanske blir det ett inlägg om det i nästa vecka.

Hoppas ni alla får en mysig första advent!

1 kommentar:

maria sa...

vad fint, och inspirerande!

och den där chokladen lät ju inte helt fel *mmmm*