måndag 7 januari 2008

Sagoförkläde?

apron for a doll

I går när jag höll på att gå igenom grejer på en hylla i garderoben hittade jag det här (+ ett annat) rosaprickiga tyget. Det är sött, men det är väl kanske inte riktigt min stil. Dessutom var det bara en liten tygbit. Det fick bli ett förkläde till systerdotterns docka, inget komplicerat utan bara något snabbsytt. Den lilla muffinsen har jag strukit på.

Jag kom på att jag kunde posta bilden här under sagotemat. Det är förvisso kanske att tolka det i vidaste laget, men jag tänkte att lek och sagor har onekligen med varandra att göra. Dessutom gav jag henne en sagobok om en docka i julklapp. Förklädet får mig även att tänka på tanterna som kokar karameller (även om jag föreställer mig att de har mer traditionella förkläden) i Astrid Lindgrens Allra käraste syster.

3 kommentarer:

Celi sa...

Jättesött! Tycker att det definitivt passar in på temat. Det syns ju tydligt att det är ett sagoförkläde!

Therese sa...

jättefint!
var kan man hitta sånna där saker att stryka på?

maria sa...

Tack båda!
Therese> Ingen aning, jag har fått den. Men har man tur finns det kanske i en välsorterad tygaffär?