lördag 19 januari 2008

Do, re-do

and after

Det nya temat, re-do, handlar om att göra om något och/eller att återanvända något. Som den här lådan på bilden som en gång i tiden innehöll gamla glasplåtar. Jag målade lådan röd med vita prickar och tänkte förvara penslar i den. Eller något. Det är över ett år sedan och jag har inte riktigt bestämt ännu vad jag ska ha den till ;-) Så kan det också gå.before Hur som helst, att göra om eller återanvända saker är aldrig fel. Det kan vara en makeover i hemmet, som när jag slängde mina vissna blommor och planterade ihop några andra i en ny kruka och därmed fick det lite finare i mina fönster. Det kan handla om att man fixar till och gör om loppisfynd (eller något man har hemma och är mindre nöjd med). Man kan använda något gammalt för att göra något nytt - som att sy en kjol av en gammal duk, om man nu skulle känna för det. Man kan göra om ett misslyckat pyssel, t ex repa upp en stickad tröja som aldrig blev bra för att istället sticka vantar av garnet. Man kan sy en väska av ett par byxor, klippa sönder ett köpt halsband för att återanvända vissa av pärlorna i ett nytt projekt, klippa och klistra kort med hjälp av bilder man samlat ur tidningar. Etc. Etc. Etc.

Inga kommentarer: