onsdag 6 februari 2008

Mitt kommande projekt


I lördags hälsade jag på Martina och Lina C i Växjö! Vi hann tyvärr inte med något pyssel. Men fick jag en försenad födelsedagspresent - ett presentkort i den nyöppnade butiken Umbra (Båtsmanstorget 2). Så fina garner! Efter många om och men bestämde jag mig för det här garnet (ull från nordiska får och handfärgat i Sverige) i blålila toner. De hade stickat upp en stor trekantig sjal i ett liknande garn, och jag tänker försöka mig på samma sak. Mönstret fick jag köpa för en femma, men det finns på internet också. Önska mig lycka till nu när jag ska gå över till att sticka enligt mönster istället för räta och åter räta maskor :-)

P.s. Lägg märke till det fina kortet som Lina C har gjort! Det var en ledtråd till paketets innehåll som heter duga!

2 kommentarer:

Celi sa...

Ska bli roligt att se sjalen när den blir färdig! Men visst var det väl mest räta maskor i mönstret, förutom maskorna i mitten? Vill också köpa det garnet.. det är ju helt underbart!!
Har påbörjat mina pulsvärmare, det går frammåt, men just nu får de vila lite, med de pyttestickorna så tar det sin lilla tid... tur att det inte är en tröja..:) Nu får de ligga och vila lite och kanske följa med till fjällen sedan..
Vi måste ses snart igen!

Pernilla sa...

Ha ha, ja, det var mest räta maskor, men bara det att det är något mer utöver det gör att projektet känns ja, just som ett projekt :-) Kanske hinner jag börja imorgon...

Ja, hoppas vi ses snart! Ibland är det helt enkelt roligare att pyssla tillsammans.