lördag 2 februari 2008

hundtäcke

zam's new blanket

När en väns vän var tillfälligt i Stockholm på praktik köpte han ett billigt täcke. När han en månad senare åkte hem tyckte han inte att det var värt att släpa med sig så jag tog det till Zam (hunden) i stället. Jag stoppade in det i ett gammalt slitet lakan och det fungerade bra. Ett tag. Tills Zam råkade bädda sönder lakanet och även täcket. Han har fortsatt att bädda sönder täcket och jag har hela tiden tänkt sy ett överdrag till det. Göra det lite hållbarare och lite finare, helt enkelt. Jag köpte ett billigt tyg på Ikea (9 kr metern), men insåg att täcket numera var så slitet att det fick bli ett nytt sådant också. Täcket veks fyrdubbelt och så sydde jag ett överdrag (som jag också sydde ihop + sydde fast täcket litegrann i överdraget). En ny hundsäng!

zams blanket

Inga kommentarer: